Raport z dostępności podmiotu publicznego

RAPORT Z ANALIZY DOSTOSOWANIA SZKOŁY DO OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

Analiza dostosowania I Liceum Ogólnokształcącego Im. Ks. Elżbiety w Szczecinku do osób ze szczególnymi potrzebami powstała na podstawie art. 14 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.).

Analiza obejmuje zagadnienia określone w art. 6 ustawy oraz inne, uznane za istotne dla zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

  1. Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami wejścia, korytarzy, schodów
    i kondygnacji  w budynku szkoły:
  • wejście do budynku szkoły prowadzi przez drzwi dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych przy wykorzystaniu schodołazu,
  • korytarze są przystosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne ruchowo,
  • możliwy jest dostęp i wstęp do wszystkich pomieszczeń przy wykorzystaniu  schodołazu obsługiwanego przez przeszkolony personel,
  • schody w budynku posiadają zamontowane poręcze,
  1. Dostępność i sposób korzystania ze strony internetowej.

Strona internetowa spełnia istotne wymogi  ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Strona internetowa zawiera informacje dotyczące rekrutacji, aktualności z życia szkoły, programów szkolnych, planu lekcji, podstawowe dokumenty itp.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

  1. Opis innych dostosowań dla osób ze szczególnymi potrzebami (np. informacji głosowych, pętlach indukcyjnych) w budynku:
  • w budynku nie ma systemu informacji głosowej,
  • w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
  • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille'a,
  • w budynku nie ma druku (napisów i piktogramów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących, istniejące piktogramy dotyczą oznaczenia dróg ewakuacyjnych,
  • wewnątrz budynku brak jest oznaczenia kontrastowego, z wyjątkiem oznaczenia dróg ewakuacyjnych,
  • w budynku prowadzony jest stały dyżur przez osoby kierujące petentów
    w odpowiednie miejsca,
  • szkoła udostępnia możliwość kontaktu drogą mailową, audiowizualną, telefoniczną oraz faxem,
  • szkoła umożliwia dostęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego i psa przewodnika,
  1. Opis możliwości ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami:
  • osoby mogące poruszać się samodzielnie i bez zaburzonej orientacji korzystają
    z wyznaczonych i oznaczonych dróg ewakuacyjnych,
  • osoby mogące poruszać się samodzielnie, ale z zaburzoną orientacją korzystają
    z wyznaczonych i oznaczonych dróg ewakuacyjnych wskazanych przez pracowników szkoły (nauczycieli, wychowawców, pracowników administracyjnych).

 

Zapewnienie dostępności alternatywnej w I Liceum Ogólnokształcącym im. Ks. Elżbiety polega na:

  • Umożliwieniu kompleksowego załatwiania sprawy osobie rodzicowi/opiekunowi prawnemu ze szczególnymi potrzebami w pomieszczeniu dostępnym bez konieczności pokonywania barier architektonicznych przez wydelegowanie pracownika  na czas załatwiania sprawy (można wskazać  bezpośrednio jakiegoś nauczyciela, dyrektora, pedagoga lub pracownika administracyjnego).
  • Zapewnieniu asysty pracownika szkoły podczas załatwiania spraw przez osobę ze szczególnymi potrzebami, w tym udzielanie informacji o rozkładzie pomieszczeń
    i rodzajach załatwianych spraw oraz pomoc przy przemieszczaniu się.
  • Umożliwieniu asysty osobie ze szczególnymi potrzebami osoby przybranej (pełnomocnika, opiekuna, członka rodziny lub innej osoby trzeciej wskazanej przez osobę ze szczególnymi potrzebami).
  • Szkoła zapewnia w szczególności w okresie pandemii wirusa COVID-19
    w razie potrzeby laptopy umożliwiające kontakt nauczyciela z uczniem.
  • Szkoła prowadzi dziennik elektroniczny LIBRUS Synergia dzięki któremu poprawiono znacznie komunikację pomiędzy rodzicem lub opiekunem
    a pracownikami szkoły.
  • Szkoła w miarę możliwości zapewni, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikację w formie określonej w tym wniosku lub zamienne rozwiązania.
  • Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie,
    o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Szkoła zrealizuje żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Na podstawie ustawy  z dnia  19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1234) I Liceum Ogólnokształcące informuje
o udostępnieniu usługi dla osób niedosłyszących za pomocą następujących środków wspierających komunikowanie, tj.:

1. Korzystanie z poczty elektronicznej: loela@poczta.onet.pl – na ten adres można przesyłać zapytania, prośby o umówienie spotkania itp.

2. Za pomocą faksu na numer: +48 94 374 00 32

3. Osoba słabosłysząca, która zamierza załatwić sprawę w I Liceum Ogólnokształcącym jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania z usługi co najmniej na 3 dni  robocze przed przybyciem do szkoły (z wyjątkiem sytuacji nagłych). Zgłoszenie należy przesłać na adres email podany w pkt 1, faksem na nr wskazany w pkt 2 lub tradycyjną drogą pocztową.

Wytworzył:
Udostępnił:
Szczepaniak Arkadiusz
(2021-04-06 12:21:06)
Ostatnio zmodyfikował:
Szczepaniak Arkadiusz
(2021-04-06 12:21:42)